Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
pre predaj tovaru prostredníctvom e-shopu www.ezachranar.sk
Základné ustanovenia
- VOP upravujú práva a povinnosti strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi spoločnosťou Medsol s.r.o., so sídlom Praha 6, Lužná 591/4, PSČ 160 00, IČ: 24201596, DIČ: CZ24201596, zapísanou v obchodnom registri mestského súdu v Prahe, oddiel: C 188143/MSPH (ďalej len „predávajúci“) a právnickou alebo fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu www.ezachranar.sk prevádzkovaného predávajúcim na webovej adrese www.ezachranar.sk, a webovom rozhraní www.ezachranar.sk.
- V prípade, keď je kupujúcim fyzická osoba konajúca pri objednávaní tovaru mimo svoju podnikateľskú činnosť alebo mimo rámec samostatného výkonu svojho povolania, ide o spotrebiteľa. Pre spotrebiteľa sú platné všetky ustanovenia týchto VOP,
- V prípade, keď je kupujúcim právnická osoba, alebo fyzická osoba konajúca pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti či samostatného výkonu svojho povolania, ide o podnikateľa. Pre podnikateľov neplatia ustanovenia čl. VI ods. 10 - 12, VII., VIII. a X. týchto VOP.
- Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
- VOP sú vyhotovené a kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku.
Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovneskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení VOP.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania.
Zákaznícky účet
- Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.
- Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto VOP.
- Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
Tovar
- Všetka prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní internetového obchodu je informatívneho charakteru, predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru, vrátane vyčíslenia daní a poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
- V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
- Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, nedohodne-li sa predávajúci s kupujúcim inak.
Uzavretie kúpnej zmluvy
- Kupujúci vykonáva objednávku tovaru vo webovom rozhraní obchodu prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode, alebo vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- Objednávaný tovar je kupujúcim vložený do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru a požadovaný spôsob doručenia objednaného tovaru. Informácie o možných spôsoboch doručenia obsahujú údaje o nákladoch spojených s dodaním tovaru.
- Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na pole ODOSLAŤ – ZAVÄZUJE K PLATBE. V prípade následného potvrdenia objednávky predávajúcim spôsobom uvedeným v týchto VOP je kupujúci svojou odoslanou objednávkou viazaný a zaväzuje sa k jej zaplateniu. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil.
- Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom účte či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“). Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy.
- Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (písomne e-mailom).
- Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na elektronickú adresu kupujúceho.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, má právo zaslať kupujúcemu na elektronickú adresu kupujúceho pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto VOP.
- Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, kým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo e-mail predávajúceho uvedený v týchto VOP.
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto VOP. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
- Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
- Kupujúci týmto na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností.
Cena a platobné podmienky
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho č. 26000121/0300, vedený v Československá obchodní banka, a. s., doba spárovania platby s e-shopom môže byť 1 – 2 dni
- bezhotovostne platobnou kartou – okamžité párovanie platby
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány zriadenej spoločnosťou Československá obchodní banka, a. s. – okamžité párovanie platby
- dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru,
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzkarni,
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere vo výdajni zásielok.
- Pokiaľ nie je ďalej výslovne uvedené inak, rozumie sa ďalej kúpna cenou aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru.
- Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
- V prípade platby v hotovosti či v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
- V prípade bezhotovostnej platby na bankový účet predávajúceho je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu spolu s uvedením variabilného symbolu platby.
- V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
- Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nemožno navzájom kombinovať.
- Predávajúci vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení kúpnej ceny a zašle ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
- Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
Doprava tovaru
- Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
- Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
- Tovar je kupujúcemu dodaný:
- prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil zo zoznamu ponúkaného na webovom rozhraní obchodu,
- na adresu určenú kupujúcim v objednávke.
- Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bol uvedený v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád to bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho z odpovednosti za vady tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru.
- Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
- Dodacia lehota je stanovená vždy jednotlivo u každého tovaru a takto je považovaná za zmluvne dohodnutú dodaciu lehotu. Pokiaľ nie je dodacia lehota zmluvne dohodnutá, platí, že tovar musí byť dodaný do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
- Ak je predávajúci v omeškaní s odovzdaním veci, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť, nesplní-li predávajúci svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorú mu kupujúci poskytol. Kupujúci môže od zmluvy odstúpiť bez dodatočnej lehoty len v prípade, že predávajúci odmietol plniť alebo je plnenie v určenom čase nevyhnutné s ohľadom na okolnosti pri uzavretí zmluvy, alebo kupujúci oznámil predávajúcemu pred uzavretím zmluvy, že je dodanie v určitý čas nevyhnutné.
- Predávajúci vráti bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy kupujúcemu všetky peňažné plnenia, ktoré kupujúci podľa zmluvy uhradil.
Právo odstúpenia od kúpnej zmluvy
- Ak nejde o prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do 14 dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete.
- Odstúpiť od kúpnej zmluvy môže kupujúci prostredníctvom vyplnenia a elektronického odoslania webového formulára zverejneného na webovom rozhraní www.ezachranar.sk. Predávajúci v takom prípade potvrdí kupujúcemu bez zbytočného odkladu v textovej podobe prijatie formulára. Kupujúci môže ďalej využiť vzorový formulár, ktorý je prílohou týchto VOP. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže ďalej kupujúci zaslať na adresu prevádzkarne predávajúceho či na adresu elektronickej pošty predávajúceho, ako sú uvedené v kontaktných údajoch predávajúceho v týchto VOP.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim predávajúcemu vrátený do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu.
- Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci náklady spojené s navrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemožno vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy vráti predávajúci kupujúcemu cenu tovaru vrátane nákladov na dodanie. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Cena tovaru vrátane nákladov za najlacnejší spôsob dodania budú kupujúcemu vrátené do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady.
- Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti.
- Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare (napríklad znížením jeho hodnoty v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti) je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy o:
- poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za odplatu, iba ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy,
- dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho a ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že dodanie je možné uskutočniť až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu nezávislých od vôle predávajúceho,
- dodávke tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,
- dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom,
- dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť potom, čo ho spotrebiteľ porušil,
- dodaní zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho spotrebiteľ porušil,
- dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie,
- dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, potom, čo sa začalo s plnením; v prípade plnenia za odplatu, ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, spotrebiteľ bol poučený, že tým zaniká právo odstúpiť od zmluvy, a predávajúci mu poskytol potvrdenie.
- V prípadoch, keď má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. Predávajúci v takom prípade bezodkladne informuje kupujúceho na elektronickú adresu kupujúceho a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
- Prílohu VOP tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy pre kupujúceho – spotrebiteľa.
Zodpovednosť za vady
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec
- zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
- je vhodná na účel, na ktorý ju kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
- je dodaná s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach
- je vec vhodná na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem,
- vec množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením,
- je vec dodaná s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
- vec zodpovedá akosťou alebo vyhotovením vzorke alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy.
- Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa odseku 2 písm. b), ak preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe nemohlo mať vplyv.
- Čl. VII ods. 2 VOP sa nepoužije v prípade, že predávajúci kupujúceho pred uzavretím zmluvy osobitne upozornil, že sa niektorá vlastnosť veci líši a kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.
- Prejaví-li sa vada v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí, ibaže to povaha veci alebo vady vylučuje. Táto doba neplynie počas doby, po ktorú kupujúci nemôže vec užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.
- Povinnosti z vadného plnenia má predávajúci najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z vadného plnenia výrobcu. Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia.
- Ak predávajúci vo vzťahu k predávanému tovaru, na jeho obale, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi stanoví dobu, po ktorú možno tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Ak kupujúci vytkol predávajúcemu vadu tovaru oprávnene, neplynie lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vadný tovar užívať.
- Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku VOP sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu spôsobil sám kupujúci.
- V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu. Ak tovar nemá stanovené vlastnosti, môže kupujúci požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka iba súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
- Právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
- Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe alebo že by zjednanie nápravy kupujúcemu spôsobovalo značné ťažkosti.
- Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva rovnaké ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
- Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci uplatniť prostredníctvom vyplnenia a elektronického odoslania webového formulára zverejneného na webovom rozhraní www.ezachranar.sk. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci uplatniť aj osobne, e-mailom či poštou.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania predávajúceho. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené predávajúcim na vykonanie opravy.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
- Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, ak vadu spôsobil sám. Vadou veci nie je opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním alebo pri použitej veci opotrebenie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Ak však toto právo na náhradu neuplatní do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné uplatniť reklamáciu, súd právo neprizná, pokiaľ predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
- Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia občianskeho zákonníka.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
Ďalšie práva a povinnosti strán
- Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotografií, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene používať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a používať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
- Kúpna zmluva vrátane VOP je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania.
Vybavovanie sťažností a sporov
- Vybavovanie sťažností zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@ezachranar.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
- Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov.
Mimosúdne riešenie sporov
- Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnych zmlúv je príslušný Český úrad pro kontrolu obchodu so sídlom na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, DIČ: 000 20 869, webová stránka: https://adr.coi.cz/cs. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je možné využiť platformu na riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Európske spotrebiteľské centrum Česká republika so sídlom na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, webová stránka: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene a doplnení nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
- Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenské inšpekcie vykonáva príslušný živnostenský úrad v rámci svojej pôsobnosti. Český úrad pro kontrolu obchodu dohliada okrem iného na dodržiavanie zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotrebiteľa v rámci vymedzeného rozsahu.
Obchodné oznámenia
- Kupujúci súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu či na telefónne číslo kupujúceho. Kupujúci má právo súhlas so zasielaním obchodných oznámení kedykoľvek odvolať. V prípade nesúhlasu so zasielaním obchodných oznámení má kupujúci právo toto odmietnuť už pred odoslaním objednávky a hore uvedené udelenie súhlasu vo VOP sa neuplatní.
Ukladanie cookies
- Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné uskutočniť a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
Ochrana osobných údajov
- Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiacu so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci TU.
Doručovanie
- Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
- Kontaktné údaje predávajúceho:
Medsol s.r.o.
so sídlom Praha 6, Lužná 591/4, PSČ 160 00,
IČ: 24201596, DIČ: CZ24201596
zapísanou v obchodnom registri
mestského súdu v Prahe, oddiel: C 188143/MSPH
e-mail: info@ezachranar.sk
telefon: : +421 905 330 158
- Kupujúcemu môže byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho, uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
Platnosť a účinnosť všeobecných obchodných podmienok
- Znenie VOP môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
- Tieto VOP sú účinné od 1.1.2025
V Prahe dňa 1.1.2025.
Príloha č. 1 - Formulár odstúpenia od zmluvy
Medsol s.r.o.
Odstúpenie od zmluvy
(vzorový formulár pre kupujúceho - spotrebiteľa)
www.ezachranar.sk
Medsol s.r.o.
so sídlom Praha 6, Lužná 591/4, PSČ 160 00,
IČ: 24201596, DIČ: CZ24201596
zapísanou v obchodnom registri
mestského súdu v Prahe, oddiel: C 188143/MSPH
e-mail: info@ezachranar.sk
telefón:+421 905 330 158
Oznamujem, že týmto odstupujem od zmluvy o nákupe tohto tovaru:
Číslo objednávky: …………………………………………….
Dátum objednania: …………………………………………….
Dátum prevzatia: …………………………………………….
Žiadam o vrátenie ceny tovaru a nákladov na dodanie prevodom na účet:
č. ………………………………………… vedený u …………………………………………
Meno a priezvisko kupujúceho …………………………………………….
Adresa kupujúceho: …………………………………………….
e-mail: …………………………………………….
telefón: …………………………………………….
V ………………………………………….., dňa ……………………………….
______________________________________
(podpis)
Formulár je potrebné vytlačiť, podpísať a zaslať naskenovaný na e-mailovú adresu info@ezachranar.sk, prípadne ho vložiť do zásielky s vráteným tovarom.
